A takarítók munkáját sokszor nem övezi megbecsülés. Most kampány indult értük, akik naponta azért indulnak el a munkahelyükre, hogy tisztaságot teremtsenek.
Észre kell vennünk
„Tavaly óta terveztük, hogy elindítunk egy társadalmi érzékenyítő kampányt, ami arra világít rá, hogy a takarítók munkájukat szinte láthatatlanul végzik, holott a társadalmunk működéséhez elengedhetetlen, amit tesznek.” – mondja Kis-Szölgyémi Ferenc a vállalat vezérigazgatója.
Hosszú hónapokig folytak az előkészületek, és mire készen lettünk, hazánkat is elérte a COVID-19 fertőzés. De ha valamikor, akkor ma többszörösen igaz, hogy a társadalmi megbecsülés az itthon dolgozó 45 ezer hivatásos takarítónak is jár. Mi 4.100 takarítót foglalkoztatunk, akik ma is helyt állnak a közlekedési eszközök, kórházak, és a rengeteg irodaház takarításával. A társadalom többsége a tisztaságot természetesnek veszi, de az ezt megteremtő embereket nem becsüli meg. A „Vedd észre” kampányunkkal szeretnénk megmutatni, hogy másképp is lehet.”
Segítenek, hogy megfékezzük a koronavírust
Az „ímmel-ámmal” egy hivatásos takarító szótárából hiányzik. „Alaposan!” – ez inkább jellemző rá. Különösen most, amikor a járvány kórokozóit kell naponta eltüntetni a kilincsekről vagy a korlátokról. A professzionális takarítás egyáltalán nem olyan, mintha otthon végeznénk el: a sokrétű vegyszer ismeret, a technikai tudás (modern, drága takarítógépek kezelése, takarító robotok alkalmazása), megbízhatóság, fizikai állóképesség mindenképp szükséges ahhoz, hogy valaki jól végezze ezt a munkát. Sokan vidékről járnak a fővárosba takarítani, így jutnak el az irodaházakba, a reptérre, a kórházakba, a vasúti szerelvényekre.
Az éjszakai műszakot is vállalni kell, hiszen alapos munkát végezni akkor lehet, ha már a dolgozók nagy része elhagyta a területet. Mindez mit jelent számokban? Egy napi 12 órás műszak alatt a takarítók átlagosan 12-14 köbméter szemetet ürítenek, 15-18 kilométert tesznek meg az épületben, 80-100 liter vizet használnak fel és emelgetnek a vödrökben felmosás során. „A takarítók teszik komfortossá a mindennapjainkat.” – veti fel Kókai Erika, a B+N marketing igazgatója. „Annyira megszoktuk a körülöttünk levő rendet és tisztaságot, hogy azt egyszerűen adottságnak tekintjük, de nem vesszük észre azt, aki ezt megteremtette. Felelősségünk tenni ennek a szakmának a megbecsüléséért, hiszen, ha ez így marad, hamarosan nem lesz, aki kitakarítja az országot.”
Forrás: femcafe.hu